пʼятниця, 27 листопада 2015 р.

Досвід роботи

Опис досвіду роботи учителя англійської мови Великоолексинської ЗОШ І-ІІІ ступенів
          Кусік Галини Юріївни      (досвід роботи вивчав заступник директора
                                            з навчально-виховної роботи
                                         Синякевич Ольга Віталіївна)

             Кусік Галина Юріївна працює вчителем англійської мови у Великоолексинській ЗОШ І-ІІІ ступенів уже тринадцятий рік і постійно перебуваю у творчому пошуку, а тому її пріоритети у викладанні час від часу змінюються.  Адже, сьогодні англійська мова найпоширеніша мова у світі. Англійська мова – це мова телебачення, комп’ютерів, Інтернету, наукових новинок, це можливість розширення власного кругозору. Англійська мова – це ключ до успішного майбутнього. В умовах сучасної школи вивчення англійської мови не повинно бути звичайним та буденним.
                 Головн
е для Галини Юріївни  – викликати у дітей зацікавленість з першого уроку і намагатися підтримувати їх  протягом всього курсу навчання, перетворюючи звичайні уроки в рольові  ігри, подорожі, маленькі шоу чи бесіди за круглим столом,  контрольні роботи – у конкурси та змагання з духом здорової конкуренції, практичні роботи – у відпрацювання вивченого та застосування всього набутого у змодельованих ситуаціях, наближених до реального життя. Як відомо, діти починають вивчати іноземну мову з першого  класу і продовжують поглиблювати свої знання аж до закінчення школи. Тому з погляду на це, вчителям англійської мови, доводиться варіювати свої методи роботи,змінювати свій стиль викладання відповідно до кожної вікової категорії.
Зараз для Галини Юріївни  незмінним правилом залишається робота над вирішенням методичної проблеми:  Розвиток комунікативних здібностей учнів з використанням інтерактивних методів навчання на уроці англійської мови.”

За словами американського педагога Джона Дьюї, сучасні школярі отримують знання у школі, які вони не можуть використати у реальному житті, і навпаки – досвід, здобутий у процесі життя, ніяк не можна використати під час навчання у школі. Мабуть, саме тому наші учні з такою радістю ідуть до першого класу, успішно починають опановувати нові знання та навички, адже через декілька років розчаровуються, втрачають мотивацію до навчання.
Тому Галина  Юріївна  намагається слідувати наступним принципам викладання:
·                     Практичність знань учнів;
·                     Підготовка до зовнішнього тестування;
·                     Особистісно-зорінтоване навчання;
·                     Комунікативне спрямування навчання.

Комунікативний метод базується на здібності використовувати мову. Реальне використання мови, особливо в соціальному плані, є
її пріоритетним завданням викладання. Для полегшення роботи учнів Галина Юріївна  виконує багато ролей. Вона і менеджер діяльності у класі, і радник, відповідаючи на запитання учнів та спрямовуючи їхні виступи, і співрозмовник та учасник процесу навчання разом з учнями. Інколи для виконання якоїсь певної ролі слід згадати знання акторської майстерності.
Для цього впроваджує  різні технології навчання. Учні вживають мову в таких видах діяльності: ігри, рольові ігри та завдання з вирішуванням проблем. Робота часто проходить у маленьких групах, де кожен має певний час для переговорів. Широко використовує автентичні матеріали. Для зацікавлення вивчення англійської мови намагється залучати додаткові цікаві країнознавчі матеріали, в її арсеналі наявна  велика добірка роздаткового матеріалу, граматичних таблиць. Завдяки таким формам,на її думку, підвищується і прагнення в більшій мірі спиратися на свідомість в оволодінні іноземною мовою, розвивати мислення, пам’ять, формувати загальні і специфічні навчальні уміння, наприклад, уміння користатися словником, підручником.
Урок часто розпочинає з обговорення будь-якої теми з повсякденного життя учнів чи школи,
очікування свята чи канікул, спогади минулого – учні починають згадувати подробиці, висловлювати свої думки – починається спілкування, що є добрим початком і створює доброзичливу, партнерську атмосферу.
Інколи урок може розпочинатися з навчальної гри, що допомагає активізувати лексичний матеріал вивченої теми.
Наприклад: гра «Снігова лавина» з теми «Книги в нашому житті» -
розпочинає речення :
- I like the adventure book by Joanne Rowling “Harry Potter”
.  Наступний учень повинен повторити його та додати своє власне про улюблену книгу, другий учень повторює речення вчителя, попереднього учня та додає своє. – Galyna Yuriivna likes adventure book by Joanne Rowling “Harry Potter” and I like the historical book by Walter Scott “Ivanhoe”. - Galyna Yuriivna likes adventure book by Joanne Rowling “Harry Potter”, Roman likes the historical book by Walter Scott “Ivanhoe” and I like the detective stories about Sherlock Holmes by Sir Arthur Conan Doyle. За допомогою цієї вправи учні вчаться правильно вимовляти назви книг, їх авторів, повторюють правила граматики – вживання Present Indefinite та розвивають темп мовлення.
Так
і  нестандартні форми роботи  передбачають певну переорієнтацію свідомості вчителя. За таких умов навчально-виховний процес набуває особистісного спрямування. Сьогодення вимагає від нас докорінних змін у режисурі уроку. Важливо, щоб на ньому учні не тільки слухали розповідь вчителя, а й співпрацювали з ним, висловлювали свої думки, ділилися інформацією. Що присутнє на всіх уроках Галини Юріївни.
Використовує вона і елементи інтерактивного навчання майже на всіх свої уроках. Так при введенні нової лексики практикує метод “Мозкового штурму”.  Діти називають по черзі слова, які асоціюються з даною темою, слова записуються на промінчиках сонечка.
Метод «Мікрофон»
часто використовує при підведенні  підсумку уроку чи під час монологічного висловлювання з певної теми.
Часто разом з цим методом, для вираження своєї власної думки, як в усній так і в письмовій формі, використовує
 метод «PRESS» :
P – position P- I think …
R-reason R- because …
E – example E – for example …
S- solution S – that’s why …
Особливо цікавим є використання методу «Карусель», який  частіше використовує у старших класах, коли йде обговорення якогось питання, що має декілька точок зору.
Часто  практику
є  парну та групову роботу.  Це чудова техніка концептуального навчання, творче вирішення проблеми та поліпшення усних мовних навичок. У той же час поліпшуються відносини через довіру та товариськість. При вивченні граматики на молодшому етапі особливу роль приділяє рольовим  іграм.
Однією з найбільш успішних в
її практиці є гра «Naughty Words». Кожен з учнів отримує картки зі словами з яких потрібно скласти речення. Таким чином, кожен може відчути себе на місці підмета, присудка чи другорядних членів речення.
Такий вид діяльності надзвичайно ефективний при вивченні порядку слів у реченнях різного типу. Враховуючи особливість рівня володіння мовою в цій грі можна знайти місце для кожного: більш сильні діти виконують роль підмета чи присудка,
а учням з слабими знаннями можна доручити роль крапки чи знаку запитання. Цю форму роботи застосовує при вивченні таких граматичних тем,  як: «Утворення розповідних, питальних та заперечних речень в Present Simple, Past Simple та Future Simple», «Способи утворення порівняння прикметників» та ін.
Слід також відзначити, що ігровий, захоплюючий характер нетрадиційних завдань знижує стресогенний фактор перевірки рівня розвитку, дозволяє дітям, які мають низький рівень навчальних досягнень, почувати себе комфортно в  колективі однолітків, відчути себе потрібними у  спільній діяльності.
Інтерактивні методи навчання іноземних мов, які базуються на гуманістичному підході, спрямовані на розвиток і  самовдосконалення особистості, на розкриття її резервних можливостей і  творчого потенціалу, створюють передумови для ефективного поліпшення навчального процесу.
Використовуючи активні форми навчальної діяльності, можна змінювати підходи до наочності: вона повинна містити елемент роздуму, на основі якого учні самостійно опрацьовують матеріал. Висловлювання учня як продукт такої організації навчання буде результатом його думки й рук.
  І це, на думку Галини Юріївни, є найважливішим досягненням, бо лише покоління, яке здатне відійти від механічного репродукування, матиме сили зробити новий крок у політиці та економіці. Жоден із нас не може передбачити проблем, що випадуть на долю дітей у майбутньому. Безумовно, вони повинні багато знати, але в умовах інформаційних технологій необхідно навчити дитину вчитися самостійно, самостійно здобувати знання, орієнтуватися на використання здобутих знань у повсякденному житті. І саме  інтерактивні методи навчання на уроках англійської мови у Кусік Галини Юріївни виховують особистість і готують її до реального життя.
 Галина Юріївна перебуває у постійному творчому пошуку власних оригінальних підходів до вирішення проблем удосконалення змісту навчально-виховного процесу, спрямованого на розвиток особистості. 
Вона – активний учасник методичних обєднань , ярмарки педагогічних ідей, постійно готує учнів  до конкурсу – захисту науково-дослідницьких робіт МАН.
Зміст своєї роботи Галина Юріївна вбачає не лише в тому, щоб дати вихованцям знання, але й в умінні захопити, зацікавити допитливих дітей навчальним матеріалом, сприяти формуванню їхніх особистісних та життєвих компетенцій, допомогти старшокласникам у професійному самовизначенні. За це її поважають учні, батьки, колеги.







                                                                     Досвід роботи вивчав заступник директора
                                            з навчально-виховної роботи
                                         Синякевич Ольга Віталіївна



Немає коментарів:

Дописати коментар